zondag 24 december 2023

Fijne dagen op Ko Yao Noi

We hebben telkens hele lange en leuke dagen, daarom heb ik niet elke dag tijd om een blog te schrijven dus soms schrijf ik over twee dagen in één blog. Gisteren hebben we eerst weer lekker ontbeten bij Chaba, een heel leuk restaurantje waar we al een paar keer zijn geweest. Om 12:00 hadden we een massage, die was heel erg fijn en ik viel bijna in slaap. Daarna was het al weer lunchtijd dus zijn we weer teruggegaan naar Chaba om te lunchen.

Het was inmiddels best wel warm dus na de lunch zijn we met de scooters naar een ander deel van het eiland gecrost om bij Long Beach even te zwemmen en af te koelen. Het water was hier wel lekker verfrissend en er lagen gelukkig niet zo veel stenen.

We zijn weer verder gereden en kwamen toen bij een leuk plekje waar we wat hebben gedronken, Jaiyen Eco Resort. Er zat ook een zwembad bij dus daar zijn Julie en ik ook nog even in gesprongen. Er zaten daar ook hornbills in de buurt, dat zijn een soort toekans. De vrouw van het restaurant vertelde dat ze op de banaantjes afkomen die daar in de buurt groeide maar er hingen ook gewoon banaantjes op het hek om ze naar het terras te lokken.

’s Avonds hadden we een ‘Ceremonial Sound Bath’, iemand speelde op allemaal verschillende klankschalen, gongs en andere apart instrumenten en het was heel erg rustgevend. Eigenlijk iets te rustgevend want ik ben in slaap gevallen en heb de helft niet meegekregen:)

Vanochtend had mama weer een yogales dus zij was met papa al eerder weg om te gaan ontbijten. Julie en ik zijn iets later met Scooby, onze leuke scooter, ook naar papa gegaan om te ontbijten bij Anchor Point. Het waaide wel heel erg hard onderweg maar gelukkig is het een warme wind dus dat maakt het een stuk minder erg. Daarna zijn we met z’n drieën op één scooter naar het strand gereden, want mama had er ook één mee. Het is hier heel normaal om met veel mensen en ook met kleine kindjes op de scooter te gaan. We hebben de hele ochtend op het strand gezwommen en gechilld.

We hebben laat geluncht bij ‘Lok Mun’ en daarna hebben we in het dorpje vlakbij ons huis nog een lekker ‘banana, chocolate roti’ gehaald. We gingen ook nog wat boodschappen dien en er lag in de supermarkt gewoon een kat in een schap te slapen!

Nu gaan we even chillen en vanavond hebben we een kerstdiner bij ‘Island Yoga’. Ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat het vanavond al kerstavond is omdat ze hier niet echt kerst vieren en omdat het gewoon heel ander weer is dan we normaal met kerst hebben. Wij vieren hier ook niet echt kerst maar dat vind ik niet erg want hier vakantie vieren is ook al een heel groot cadeautje!