vrijdag 15 december 2023

Gebakken banaan

Vanochtend hebben we eerst even lekker ontbeten met de rijst pakketjes die de vrouw van Wattana (eigenaar van het huis hier) had gemaakt. 

We hadden niet echt plannen voor de dag maar toevallig kwam de vrouw ons even later nog een tros banaantjes, sesamzaadjes en een zak met een mix brengen om zelf gebakken banaantjes te maken. Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Aan het beslag moest je zelf nog water, sesamzaad en geraspte kokos toevoegen dus eerst moest ik een kokosnoten openhakken en raspen. Daarna heb ik een vuurtje gemaakt om de banaantjes op te frituren. De banaantjes moesten in plakjes over de lengte gesneden worden en door het beslag gehaald worden en daarna moesten ze kort gefrituurd worden totdat ze mooi goudbruin waren. Het was de eerste keer dat ik ze heb gemaakt maar ze waren echt super goed gelukt en het was helemaal niet moeilijk!


                                               

In de middag wilden we even een beetje afkoelen en chillen dus toen zijn we met de fiets naar het dorpje gefietst en hebben daar bij een koffietentje lekker even in de airco gezeten. Ik heb een beetje huiswerk gemaakt en we hebben lekker wat gedronken. 

 

Op de foto’s hieronder (of in de blog van destijds) zie je dat we vier jaar geleden hier in de tuin allemaal een kokospalm hebben geplant. Nu, vier jaar later, zijn ze gegroeid tot kleine boompjes. Omdat de winters hier steeds warmer en droger worden zijn ze alleen niet zo heel snel gegroeid. Ik denk dat we over een paar jaar maar weer terug moeten naar deze plek om onze eigen kokosnoten te oogsten.


    










 

Morgen is onze laatste dag hier en kunnen we nog even genieten van de rust en de verse kokosnoten voordat we weer naar Chiang Mai gaan. Daar blijven we nog zes dagen en dan gaan we naar een eiland in het zuiden van Thailand. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten