donderdag 28 december 2023

Terug in Bangkok

Vandaag niet zo'n hele lange blog want we hadden weer een reisdag. We zijn van Krabi weer terug naar
Bangkok gevlogen en hier blijven we onze laatste twee dagen. We moesten dus ook weer afscheid nemen van Julie want die reist door naar Koh Phangan. We hebben haar eerst bij de bus afgezet en zijn
toen zelf door gegaan naar het vliegveld.

De vlucht ging prima, het was best wel bewolkt dus eerst vlogen we door de wolken heen en toen vlogen we er ineens boven en was het weer mooi zonnig! We zijn met een taxi naar ons appartement gegaan om even de spullen te droppen. Rond vijf uur besloten we om alvast te gaan eten want we hadden niet geluncht en al best wel trek. We zijn naar een Indiaas restaurant gegaan en hadden meerdere gerechten besteld om te delen. Het was echt super lekker!

Na het eten gingen we een stukje door de buurt wandelen en kwamen we bij een mega grote shopping mall. We zitten nu in een heel ander deel van Bangkok dan aan het begin van onze vakantie. Het is hier veel levendiger en er zijn heel veel grote en dure winkels. Ook waren er overal nog leuke kerstversieringen! Ons apartement zit aan de Sukhumvit Road, een van de drukste straten van Bangkok en het staat hier ongeveer de hele dag vast met verkeer.

's Avonds hebben we nog even een rondje gelopen om wat fruit te halen voor ons ontbijt morgen. Het vrouwtje van het kraampje kon alleen niet genoeg wisselgeld geven voor ons fruit dus hadden we er nog wat bij gekocht. Dat vond ze zo leuk dat we nog een extra gratis mango van haar kregen! Later liepen we nog een keer langs haar kraampje en toen zwaaide ze heel enthousiast naar ons:)

Onderweg zagen we nog een tuktuk waar een andere tuktuk vastgebonden aan z'n voorwiel schuin achter hing! het kan hier allemaal in Thailand:)